If I can't dance
Ezt a számot is csak azért, mert egyszerűen imádom, ahogy az angolok mondják a "can't". Libabőrözősen jó.
If I can't dance, I don't want any part of your revolution.
Ezt a számot is csak azért, mert egyszerűen imádom, ahogy az angolok mondják a "can't". Libabőrözősen jó.
If I can't dance, I don't want any part of your revolution.
Épp tegnap este magyaráztam egyik kedves kollégámnak, hogy egy nővel először gondolatban kell szeretkezni, s ha eléri azt, hogy az a nő is elgondolja, hogy szeretkezik veled, s az pozitív érzéssel tölti el, onnantól fogva nyert ügy, csak idő kérdése. Meséltem neki még valakiről, hogy annyira szeretem, hogy nem szeretném, ha bármi is történne, mert ő olyan nekem, mint egy óvodáskori nagy szerelem, nagyon szép és nagyon ártatlan érzésekkel töltve. Azt is megjegyeztem neki utána rögtön, hogy persze ez lehetetlenség, mert addig fogunk sündörögni egymás körül, amíg meg nem történik, csak szeretném, ha ez minél később, jó sok év múlva következne be.
Ez volt tegnap este fél 11 környékén, ma reggel egy sms ébreszt pont tőle:
"I had a sex dream with you :$"
Vannak-e véletlenek? Ilyenkor határozottan azt tudom mondani, hogy nincs, mindennek meg van a maga kis oka, értelme és szerepe. Neki 3 évvel ezelőtt megígértem, hogy 10 év múlva feleségül veszem, amikor mindketten megtettük, amit megszeretnénk tenni, s azok leszünk, akikké most válni szeretnénk. És most is, mint mindig azt írom a válasz végére, hogy "Love you, love you more".
Ma tulajdonképpen elismeréssel tartozom magamnak. De ezt majd inkább holnap.
Szóval úgy gondoltam, hogy ezt hazafele megünnepelhetném egy gyrosszal és így is tettem. Hogy még jobban tudatosuljon bennem, hogy ez egy jó nap volt, mellém lépett egy lány, aki ugyan csak gyrost majszolt és azt mondta "Jó étvágyat".
Ezt fokozta a hazametró, ahol azon kaptam magam, hogy a szemben ülő lánnyal nevetgélek, mert a mellette ülő srác álmában szinte ráfolyik és mindenféle képtelen pozíciókba vágja magát. Amikor már végképp azt hisszük ezt nem lehet már tetézni, akkor kapsz egy nagyon kedves sms-t, s alig várod, hogy hazaérj.
Végig nézegettem a régi vinyómat, onnan kerültek elő ezek a régi chatlogok is. Most épp egy ilyet találtam, abban sem vagyok biztos, hogy én írtam, vagy hogy mire, 2005-ben már nem kellett irodalommal foglalkoznom. De remélem, hogy én írtam, tulajdonképpen hiányoznak az irodalom órák. Elbutulás érzés.
Természeti kép
- az est ünnepélyessége
megszemélyesítés
- az égitestek, melyek egymás örök ellentétjei, s egyben tökéletes páros az égen
párhuzam vonása
- a jelenség emberi vonások felruházása után 2 konkrét karaktert kap: a költő és szerelme.
hétköznapi hasonlatok
- a durva világ, amiben az érzéseket úgy veszik és adják mint a kenyeret. társadalom bírálat: bacsapottság, tehetetlenség, megvásárolhatóság -> a költő ennek ellenére el tudja fogadni
Újabb hasonlatok
- hasonlatokkal indoklja az előző szakaszban az elfogadás tényét
Biblia elemek
- megfesti, meglátja benne a magányos, szenvedő krisztust. Sok negatív festés, de a költő újra elhelyezi magát, ő lesz minden, minden aki meg akarja váltani Krisztust fájdalmaitól, az egyetlen aki őszintén sír sorsán, az egyetlen aki megérti sorsát.
Út
- Egy egyirányú út, melyről nincs letérés
-----------------------------------------------
A költő egy magányos ám a szokványostól eltérő, ünnepélyes est (hatalmas fény, zene, fehérség) természeti képével indít, ami ámulatba ejti, s kicsábítja az éjszakába.
Az éjszakai környezetből kiragadott 2 csillagot (Vénusz és Mars) egy igen bravúros fogással ragadja ki a természetből, istenektől kapott nevein szólítja őket, égi pályájukat kergetőzésnek, egymás ellentétjeinek állítja be, 2 meghatározó elem, amit a költő önmagával és szerelmével azonosít. Miután ez a gondolat megfogan a külvilág egyszerre megszűnik, s a belső világra koncentrál: "mi az.." az örökös kérdések sorozata, de a leglényegesebb, az utolsó kérdés amira a mű további részeiben keresi a választ: a szerelem hiányérzete.
A választ egyértelműen a külvilágban, a társadalomban, a helytelen értékrendekben látja, ahol a pénz és a külsőségek diktálnak, emiatt lesz áldozat az emberi lélek és érzelmek, ezért korcsosulnak el az igaz értékek. Ennek ellenére és éppen ezért képes a költő mindent megbocsátani. Most már elszakad a jelentől és egy kultúrális, történelmi időutazáson keresztül újfent bizonyítja érveit, amikor is eljut az egyik legfontosabb jelenethez: Krisztus életútja. Ez az egyik legkifejtettebb, legösszetettebb hasonlat az egész műben. Krisztusként festi meg szerelmét, akit ártatlanul elítéltek, sorsa fölött mások ítélkeztek és rendelkeztek. A költő megjelenéséig egy magányos és megértetlen áldozatot látunk benne, a költő lesz és akar lenni mindene: támasza, fájdalmának enyhítője, lenyomatának örzője, az egyetlen aki őszintén sírhat sorsa felett. Ebben a hasonlatban rejlik az egész kapcsolat lényege: a sors megváltoztathatatlanságának elfogadása (Krisztust megfeszítik, áldozat lesz), az út amelyről nem lehet letérni, de éppen ezért ott lesz, s mindvégig önzetlenül elkíséri.