We are all connected

Ma ellevelzgettem az egyik prideos lánnyall, s úgy esett, hogy témába jött a The L Wordből a tábla, amin az egyes emberek nevei voltak felírva, s összekötve másokkal, akikkel *khm* kapcsolatuk volt. "We are all connected... ". S a beszélgetésből kiderült, hogy ez a magyar leszbikusok 99%-ra is kb igaz lenne. De a következő sorok magukért beszélnek:

"Az még csak hagyján, hogy ismer, de hogy...[...] 
[...] megismersz valakit, aztán automatikusan a többit, mindenki barátságos, aztán majd valamelyik jól megluffantja a csajodat, de hát az más kérdés, ja és ezt te tudod meg utoljára, [...] de aztán megint minden helyre kerül :) "



Persze, persze ez egy durva nagy általánosítás, de szerintem ez a nagy átlagra igaz. A példát megerősítendő eset volt az, amit az eklektikás élménybeszámolómban is leírtam. "Itt mindenki ismer mindenkit, itt mindenki valakinek az exje", "Két órával ezelött még a csajommal szexeltem, a bulin meg már egy másik lánnyal csókolózott.", "Azért szeretek lejárni az Alibibe, mert tele vannak heteró csajokkal, s azok egyből rádcuppannak... ilyen egyéjszakás kalandnak megteszik.". Ez mind egy csaj szájából, próbáltam szöveghűen idézni.
De egy másik esetet is felhoznék, felmentem a gyaloglóra a leszbi szobába, s priviben elbeszélgettem egy lánnyal. Állítása szerint, 3 éve van meg a barátnője, s a chatre azért szokott feljárni, hogy felszedjen magának 1-2 alkalmi barátnőt. Amikor rákérdeztem, miért teszi ezt, a válasz valami ilyesmi volt: "Megszokott érzések, megszokott érintések. Kell valami új is."
Én ezt olyan kiábrándítónak találom, jobban mondva nem csak ezt, hanem ezt az egészet. Talán "régi módi" vagyok, de ha én egyszer komolyan szeretek valakit, akkor én ŐT fogom szeretni, őszintén és becsületesen. Csak azért fenttartani egy kapcsolatot, mert az a kényelmes számomra, de közben meg más lányokat döngetek meg... hát nem tudom, én egy ilyen eset után nem tudnék a párom szemébe nézni, s azt mondani neki, hogy szeretlek.
Talán épp ezért nem is nagyon keresek magamnak barátnőt, vagy közeledek bárkihez is komolyabban. Lehet, magasra tettem a mércét, de én csak olyan lányba akarok beleszeretni, aki hasonlóan gondolkozik, mint én, hisz még az erkölcs és a tisztelet fontosságában, aki nem holmi "ösztönök" (az embernek nincsenek ösztenei, mégis sokan hívatkoznak arra, hogy "hajtják az ösztönei", s ezért cselekszi, azt amit cselekszik") hatására fekszik le egy másik lánnyal, mert hajtotta a vágy. S mivel nem nagyon hiszek az igaz szerelemben, ezért nem is hiszem, hogy valaha is találkozok egy olyan lánnyal, aki ilyen lenne és engem akarna (vagy én őt). Amikor ezt elmondtam az egyik ismerősömnek azt mondta nekem, kurvára pesszimista vagyok. Szerintem meg nem, csak racionalista, olyan sok más dolog van az életben, ami boldoggá teheti az embert, s csinálhat, ahelyett, hogy eszeveszetten keresgélne, vagy mindig más lány után epedezzen, vagy a saját ágyán kívül egy másik lány ágyában keresse a boldogságot. Persze az ember társaslény, én is érzem magamat olykor-olykor magányosnak, de ha az ember jól megválogattja a barátjait, könnyen átesik ezeken az időszakokon :)
Amúgy a Lost and delirioust ajánlanám mindenkinek mégegyszer, valamilyen szinten érinti a fent említett témát is.

Filmről jut eszembe, tegnap anyámékkal elmentünk moziba megnézni a Szex, csajok, Ibiza című filmet. Előszört azt hittem amerikai flm, de rájöttem, hogy német. Kicsit elszomorított, mert manapság a filmipar a következő témákra van nagyon ráállva:

1. Amerikai pite és társai
Avagy azon filmek, amik tipikusan a fiatalokról szól, s azok szexuális szárnypróbálgatásáról. Tele van hülyeségekkel, állatságokkal és természetesen a fő téma a szex. Valamilyen modern udvarlási útmutatónak számíthat a fiatalok körében, ahola  szépfiúk és a széplányok, mindig egymás karjaira találnak a film végén.

 

2. Képregény feldolgozások
A mánia az X-mennel kezdődött modern korunkban (anno Supermen meg Flash, s Tininija Teknőcök, Batman voltak az első képregényt feldolgozó filmek), majd jött a Pókember, LGX, Punnisher, Catwoman s most a Hellboy az ameriaki-európai övezetekben, de ott van pl Casshern és a Final Fantasy, Pokemon, Dragonball GT, Utenna, Tenchi Muyo, Godzilla, melyek többségének manga volt az ihletadójuk (japán képregény). Itt aztán szabadjára engedhetik a grafikusok, meg az effekt felelősök a fantáziájukat. Csak kár, hogy mind nagyon egy kaptafára mennek.

3. Legenda, könyv feldolgozások
Avagy a Gyűrűk Úra típusú filmek. Ebben a kategóriában a legelső a Gladiátor volt, igaz a Gyűrűk Úra az, ami beindította az ipart, de szépen sorjában jönnek is ki a klónjai: Van Hellsing, The Chronicles of Riddick, King Arthur, Harry Potter. A kevés és erkölcsös jó, győzemeskedik a hatalmas gonosz fölött.

4. Animációs filmek
Az uttörő ebben a műfajban a Toy Story volt (utódai: A bugs life, meg valami hangyás film), aztán a második generációt a Final Fantasy: The Spirits Within jelentette, s maradt is egészen a Shrekig. S a Shrek indította be az ipart, először jött a Shrek2, Scooby Doo 1-2, s mára már Garfield is életre kelt. Avagy modern mese felnőtteknek és gyerekeknek egyaránt, töménytelen humorral.

5. Bang-bang
Hát igen az akció, lövöldözős filmek mindig is jelen voltak, s a legtermékenyebbek is egyben. Az első forradalmi újítást a Matrix hozta, s azóta alap minden filmben a lasított lövöldözős, esős és ugrálós jelenetek.

Manapság elég kevés a tényleg jó film, amire akár évek múltán is visszaemlékezünk. A filmek is olyanok, mint a modern életünk, vedd meg, mert vadi új, de 2 hónap múlva megjelenik egy mégújabb, ami ideig-óráig kielégíti szükségleteinket, amíg meg nem jelenik a legújabb termék, ami csak a fogyasztásunkra vár.
Mondjuk valamilyen szinten meg is értem, elég nehéz újításokat, korszakújító filmeket csinálni a mai világban, amikor már szinte minden lerágott csontnak számít, s a filmek többsége az amerikai normákhoz vannak állítva: könnyű emészthető történet, szex, coolness, high tech és effektek töménytelenül, szerelem, akció.

Na, viszont van 1-2 filmajánlatom: (A Lost and Delirioust ugye mondanom sem kell) The Reckoning, The Village, The Fifth Element, Jean of Arc, Amélia csodálatos élete (huh vagy mi), Crush, Szeretni Bolondulásig, Tigris és a Sárkány, Hero (!!!!!!!!! az a film eszméletlenl jó), hm meg ezen lehetne vitatkozni, de szerintem Kill Bill is egy egész jól sikeredett film (igaz a második részét még nem láttam).

Na ennyi mostanra, egyébként perpill vagy baciktól, vagy allergiától szenvedek, mert állandóan prüszkölök, s már teljesen ki vagyok ettől).

> |