Vers

Na megint 1 gyöngyszemre akadtam:

Achilles Dent: Szinte hihetetlen

Igen, megtettem
Ezerszer s még százszor
De ettől még nem különbözök mástól
Azt nyújtottam, amit tudtam
És ők elfogadták

A gátlástalanság a legjobb tanár
Akár észleled, akár átéled
Gyomorszájon találtak néhányan
És új dolgokat is mondtak
Amiket láttam, az csodálatos
Amiket láttam, az szörnyű

Hallgasd hát, mi fülemben cseng:
A testvérem keresed?
Én nem is vagyok jó neked?
És ez is, persze valaki mástól:
Hívj fel, holnap a tiéd leszek...

Ismerős, ugye: az ígéret
Néha igaz, néha hazug
De feldob, mikor értékesnek hiszed

Ó, mennyire érthetetlen
Mikor ismerős vagyok az idegennek
Másságom hihetetlen
Gyűlölöm vonzalmam

Pedig jó
Jó az a kis semmi

Kezemből ragadnak el másokat
Hazudnak és őszinték velem
Mindössze a pillanat függvényében
Ez tényleg tetszett
A sok ismerős, aki összeverődik ilyenkor
Elragadtatja figyelmem

És a lista:
Akikkel nem is nagyon beszéltem
Azok voltak sokan

És volt néhány idegen is
Aki csak fakó kópiáját mutatta létének

Az első perctől ujjal mutogattak rám
Nem létezik, hogy találkoztunk már
Én új voltam a helyen
Újoncként vettem át magabiztosan szerepem

Sokuk elvált
Megannyi gyermek született
Én örültem
Én tévedtem
De a kilétem valahogy sosem éreztem
Annyira idegennek tőlem

Csalódtak, sem fizetés
Sem semmi a filmszerepből

El sem hinnéd, én ott milyen értékes voltam
S ami furcsa: főleg másoknak

Felhívtak, szórakoztattak
Jólétükben tartották fel magukat
Ez az este mindent megér - mondtam
Egy valódi szakítást láttam
És nem tudom, miért, nem tudom, ki miatt
De szép volt ez is, mint minden

Zúgó folyosó
Méricskélő hölgyek
Volt, akinek köszöntem
De ha nem, ahhoz okot nem fűztem
Hisz lehetetlen