Amerika, meg a zene-bona

Tegnap, a délután folyamán egy feletébb ismerős hangra lettem figyelmes, s hát nem egy Rammstein videóklippet adtak a TVben? Az új klip (szám) címe: Amerika. Mint ahogy azt a fankódok is mutatják, szeretem őket, de ezért a számért nem különösebben voltam oda hangzás terén, a szövege viszont feletébb felkeltette a figyelmemet:

"Amerika"

 

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

Wenn getanzt wird will ich führen
Auch wenn ihr euch alleine dreht
Lasst euch ein wenig kontrollieren
Ich zeige euch wie's richtig geht

Wir bilden einen lieben Reigen
Die Freiheit spielt auf allen Geigen
Musik kommt aus dem Weißen Haus
Und vor Paris steht Mickey Mouse

We're all living in Amerika
Amerika ist wunderbar
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

Ich kenne Schritte die sehr nützen
Und werde euch vor Fehltritt schützen
Und wer nicht tanzen will am Schluss
Weiss noch nicht dass er tanzen muss

Wir bilden einen lieben Reigen
Ich werde euch die Richtung zeigen
Nach Afrika kommt Santa Claus
Und vor Paris steht Mickey Mouse

We're all living in Amerika
Coca Cola
Wonderbra
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika

This is not a love song
This is not a love song
I don't sing my mother tongue
No, this is not a love song

We're all living in Amerika
Coca Cola
Sometimes war
We're all living in Amerika
Amerika
Amerika


A dalszöveget végig olvasva már van egy kis halvány selytésünk mi is a dal igazi célzata. Ha jól emlékszem az első (az én tudomásom szerint) ilyen témájú zenei klippet Madonna énekelte:

"American Life"

Do I have to change my name?
Will it get me far?
Should I lose some weight?
Am I gonna be a star?

I tried to be a boy
I tried to be a girl
I tried to be a mess
I tried to be the best
I guess I did it wrong
That's why I wrote this song
This type of modern life
Is it for me?
This type of modern life
Is it for free?

So I went into a bar
Looking for sympathy
A little company
I tried to find a friend
It's more easily said
It's always been the same
This type of modern life
Is not for me
This type of modern life
Is not for free

Chorus:

American life [American life]
I live the American dream [American dream]
You are the best thing I've seen
You are not just a dream [American life]

I tried to stay ahead
I tried to stay on top
I tried to play the part
But somehow I forgot
Just what I did it for
And why I wanted more
This type of modern life
Is it for me?
This type of modern life
Is it for free?

Do I have to change my name?
Will it get me far?
Should I lose some weight?
Am I gonna be a star?

(chorus)

American life

I tried to be a boy
Tried to be a girl
Tried to be a mess
Tried to be the best
Tried to find a friend
Tried to stay ahead
I tried to stay on top

(Spoken:)
Fuck it

Do I have to change my name?
Will it get me far?
Should I lose some weight?
Am I gonna be a star?

Uh, fuck it
(repeat 3 times)

(Spoken:)
I'm drinkin' a soy latte
I get a double shoté
It goes right through my body
And you know I'm satisfied
I drive my Mini Cooper
And I'm feeling super-duper
Yo they tell me I'm a trooper
And you know I'm satisfied
I do yoga and pilates
And the room is full of hotties
So I'm checking out their bodies
And you know I'm satisfied
I'm diggin' on the isotope
This metaphysics shit is dope
And if all this can give me hope
You know I'm satisfied
I got a lawyer and a manager
An agent and a chef
Three nannies, an assistant
And a driver and a jet
A trainer and a butler
And a bodyguard or five
A gardener and a stylist
Do you think I'm satisfied?

I'd like to express my extreme point-of-view
I'm not a Christian and I'm not a Jew
I'm just living out the American dream
And I just realized that nothing is what it seems

Do I have to change my name? [American life]
Am I gonna be a star? [I'm the American dream]
Do I have to change my name? [American life]
Am I gonna be a star? [I'm the American dream]
Do I have to change my name?

[American life]
[I'm the American dream]

"Hollywood"

Everybody comes to Hollywood
They wanna make it in the neighborhood
They like the smell of it in Hollywood
How could it hurt you when it looks so good?

Chorus:

Shine your light now
This time it's got to be good
You get it right now, yeah
'Cause you're in Hollywood

There's something in the air in Hollywood
The sun is shining like you knew it would
You're riding in your car in Hollywood
You got the top down and it feels so good

Everybody comes to Hollywood
They wanna make it in the neighborhood
They like the smell of it in Hollywood
How could it hurt you when it looks so good?

I lost my memory in Hollywood
I've had a million visions, bad and good
There's something in the air in Hollywood
I tried to leave it but I never could

(chorus)

There's something in the air in Hollywood
I've lost my reputation, bad and good
You're riding in your car in Hollywood
You got the top down and it feels so good

Music stations always play the same songs
I'm bored with the concept of right and wrong

Everybody comes to Hollywood
They wanna make it in the neighborhood
They like the smell of it in Hollywood
How could it hurt you when it looks so good?

(chorus)

'Cause you're in Hollywood
'Cause you're in Hollywood
In Hollywood (repeat twice)

(Spoken:)
Check it out, this bird has flown

(chorus)

'Cause you're in Hollywood
'Cause you're in Hollywood
In Hollywood (repeat twice)

Push the button
Don't push the button
Trip the station
Change the channel

Ezek is eléggé beszédes dalszövegek, azért kíváncsi lennék, hogy az amerikai szocilógusok meg egyéb zseni emberkék hogyan gondolkodnak, látják a saját nemzetüket. Szvsz nem nagyon szeretem az amerikai életformát, az amerikai trendet, az amerikai gondolkodási módot, meg Busht.

No, ha meg már Madonnánál járunk, pont 10-20perce volt tőle egy régi klipp a tvben, a You'll see (hehe nyugi most nem rakok be dalszöveget). Szerintem Madonna nem semmi nőci, elég régóta benne van a szakmában, s midnig sikerül valamivel meglepnie az embereket (az most mellékesen nem érdekel, h kurva avagy sem, meg ehhez hasonló dolgok). Van stílusa a nőnek, s lehet, h sokaknak nem a legszimpatikusabb karakter, de énekelni azt viszont tud, s a dalszövegei, a hangzásvilága is nagyon erdeti. Go Madonna Go! (jah csak úgy megjegyzem, olyan idős koromba mint ő én is szívesen rendelkeznék még olyan jó kis izomfelépítéssel).

Még mindig Madonna, de most Britney Bitch, uh akarom mondani Spears-zel kapcsolatban hangzott el egy kommentár a TVben, h neki sikerült a legnagyobb port felkavarnia a médiában, pl a Madonnával levágott leszbicsókjával -> hah! Röhögnöm kell, az leszbi csók (vizuálisan az, de... na)?! Inkább azt mondanám, h szerencsétlen szárnycsapásainak egyike, h a média felkapja, s eléggé fel is háborodtam rajta, mivel ezzel csak műleszbi-trendet erősíti (ami úgye ránk "mileszbikre" nem mindig van jó hatással), másrészt miért éppen ez a senkiházi csókolta meg Madonnát, amikor itt vagyok én is :'(?

Na leszálltam Madonnáról, most jön egy kis ajánló:
Aki nem riad vissza a japán poptól, annak érdemes meghallgatnia Weiss Kreuzot (1, 2) (az usteam ftpjéről le is lehet tölteni), majd berakom a rádióblogba. Nagyon kellemes, melankolikus, hol vidámabb, ütemesebb ilyen Jazz beütéses dalocskák. (Az anime maga sem rossz, de ha az ember megnézi az eredeti sorozatot, a WK - Glühentől enyhe hányiger fogja majd el)
A Szlovákiában készült képek is elérhetőek már a fotótáramból.

na még egy jó tanács is mindenkinek: az olyanok programok, amikhez bizonyos szintű szaktudás kell (pl photoshop, paintshop pro, Dreamweaver, stb), _soha_ ne jusson az eszünkbe a magyarosított verzióját letölteni, (már annak, aki nem tudja a teljes menüt és funkcióit kivülről) mert az összes leírás és tippek/trükkök az angol verzióra hívatkoznak, s akkor szoppancs (nekem angol van, csak ismerős emiatt elég sokat szív).