Kábulat


Régen csináltam egy iskolai pályázatot, bár nem adtam be 88 oldalig eljutottam, a téma a kábítószerek voltak, s elsősorban Tolnai Kálmán: Kábulat című könyvét használtam forrásul. Ha jól emlékszem az első bekezdés valahogy úgy kezdődött hogy: „ már az ősember is ismert és használt olyan szereket, amivel a tudatát tudta módosítani, s önkívületi állapotba kerülhetett (gondoljunk csak a sámántáncokra)”. Akkor balgán olvastam, s róttam minden egyes kábítószernek a hatásait, s a rendszeres használatából eredő függés milyenségét. Emlékszem a fűre ezek voltak meghatározva: könnyű drog, nem okoz fizikai függést, csak a rá hajlamosaknál lelki függőség léphet fel. Akkor fogalmam sem volt a tényleges hatására a szervezetre. Azok a dolgok, amik lezajlanak benned egy jobb minőségű cucc után... Először csak csípi a torkodat, egyre tüzesebb a füst, amit beszívsz. Ilyenkor elég, leülsz, s érzed mintha lágy meleg gyengeség lenne úrrá a térdeden, majd a nyakadon. Megmozdulsz, s mintha mozdulatlanul, de mégis széles ívben lengenél, koncentrálsz, mi okozza ezt a szédületet? Mintha ájulnál, de nem az agy akar éppen tartalék üzemmódba kapcsolni, keresel tovább, s megérzed azt az üres nehézséget, azt a kis feszültséget, rezgést a mellkasodban, mint a hajók tőkesúlya a hullámzó tengerben. Szerintem ott „lakik” a lélek, amikor iszonyatosan, de tényleg iszonyatosan valami miatt elszomorodok egy szörnyű szorítást szoktam ott érezni, a mellkasom közepén, nem a szívben, s ugyan itt éreztem azt a hatalmas szívdobbanást és hőhullámot, amikor Szabrináéknál voltam, s csak annyit mondott nekem: „I really like you”. Meggyőződésem, hogy ez a lélek és nem a szív. Félelmetes ilyenkor ez az állapot, anyám biztos fél „asztrál utazásnak” mondaná, s lenne is benne valami, én is úgy érzem ezt az állapotot, mintha a lélek ki-ki akarni ugrálni belőlem, mozgolódik, szállna. Nyugodtan ülsz, behunyod a szemed és arra koncentrálsz, hogy véget vessél ennek az érzésnek, csitítod a lelked. S egyszer csak megjelenik egy fél másodpercnyi hőhullám, pezseg a vádlid, megy felfelé, megy egészen a mellkasig, vállak, nyakizmok, s a fejed tetején mintha kipezsegne, majd egyre lágyabban pezseg. Orgazmus előtti 1 másodperc 2 perc hosszan elnyújtva, persze orgazmus nélkül, majd megmozdul a fejed, újra lélek hipertérugrási kísérletei, most már felmelegedett az egész tested, s érzed, hogy ömlik, száguld a vér a fejedbe, a laza nyaklánc most megfeszül a nyakadon, leheletnyi nyomás csak, mégis mintha fojtogatnának kötéllel. Élesebbek az érzékszervek. S ez eljátszódik még úgy kétszer. Nem bírod, le kell feküdni, zene benyom, most már csak egy fátyolt érzel a fejedre terítve, tompaság, bágyadtság, a melegség is elillan a testből, enyhe bizsergés helyette. Kanosság. A zene, ami eddig folyamatosan ment, hirtelen abba marad... 1,2,3,4,5.... s 10 szeres sebességgel süvít a fejedbe a nem hallott dallamok. Fülsüketítő, fáziskésés. Zenét lekapcsolod, már bántja a füledet, a lényeg, a megvilágosulás már nem lehetséges a zene által. Már fekszel és nyugtázod magadban, hogy aludni kéne. Gyors alvás gyakorlat: Koncentrálsz, kő vagy, a kőnek nincsenek gondolatai, a kő üres... pár másodperc és feketeség, fekete. Ilyenkor kellene a gondolatokat kizárni, de most nem fog menni, gondolatok és emlékek milliói zúdul a tudatodba, mérlegelés, kérdések és filozófiák, versek, dalok, könyvek, érzések, ember, beszélgetések, arckifejezések, pingpongozol velük egyre gyorsabban szerválva a labdát. Mentális, teljes kifáradás, már az álom szó gondolatát sem tudod rendesen végig gondolni, mély alvás és idióta álmok, majd reggeli kiszáradásra ébredsz.